Wednesday, December 7, 2011

Lagi Baharu. .

Kat sini ada dua ekor anak B dari reban SJD.. Bapak yang sama (bapak pun bukan dari reban SJD ni..ehehehe) tapi berlainan ibu.. Sebelom bapaknya bertukar reban, sempat la mengeluarkan hasel dan menurunkan bakanya.. Diharap kesinambungan kehebatan baka ini terus diwarisi lagi kepada pelapis-pelapisnya yang telah mula menunjokkan taring di beberapa pertandingan kebelakangan ini..

Antaranya gambar yang pertama ini, anak B tapi bercampur sikit warnanya.. Ada 5 bradek yg sama telor dengan anak ni, tapi 3 ekor dah bertukar reban.. Yang sekor tu pernah dibawa bertanding oleh pemilek barunya dan menggondol naib johan Anak A di Kedah bulan lepas serta seekor lagi mendapat tempat ke-3 bersama pemilek barunya pada pertandingan besar di Ipoh tempoh hari..


Dan gambar kedua ni pula anak B yang berwarna kuning bersih serta lengkap aksesorinya.. Slalunya ayam ini lebih slow pada usia sebegini.. Hehehe.. Nampak kat sini macam biasa saja, tapi inilah bakal pewaris kepada generasinya yang telah berpindah milek dari reban asal tuannya dulu.. :)

No comments:

Post a Comment